50-talet iFokus

50-talet

Etikett50talet-i-fokus
Läst 536 ggr
MickanC
2014-11-30 21:19
0

Presentationstråd

Hej alla :) Jag tänkte att vi kunde ha en liten presentations tråd om alla medlemmar härinne :) berätta lite om dig själv, din familj, och varför 50-talet har lockat dig. Du kanske till och med levde på 50-talet? Då kan du gärna berätta om det! Jag kan börja: Mikaela heter jag, men jag kallas för Mickan. Jag är född i början av 90-talet i en villa av trä med lite väl mycket kvarhängande 50-talsstil. Mina föräldrar hade inte orkat fixa hemmet som de hade tagit över av min mormor och min morfar som gick bort innan jag föddes. De köpte inte så många kläder till oss alla fem syskonen, men vi klarade oss bra med gamla kläder vi ärvde från släktingar. När jag blev 10 år insåg jag att det är coolt att leva såhär. Vid den här tiden upptäckte jag att 50-talet skulle bli min grej. Jag började låna min mammas klänningar på skoj och lekte med mina syskon att vi var på stan och levde på 50-talet. Jag hade sådana bra föräldrar och snälla syskon, så jag hade en riktigt bra uppväxt. Sen minns jag att jag blev olycklig ett tag i sjuan när vi läste om kriget för jag tyckte det var hemskt. Men nu står jag här, utan make med två döttrar. Men för några veckor sen hittade jag min nya sambo :) Vi alla fyra har flyttat till en fast lägenhet. Innan hoppade vi runt och störde kompisar, eftersom jag inte hade råd med egen bostad. Din tur!

Hälsningar Mikaela, sajtvärd för 50-talet ifokus. Kika in vetja!