50-talet iFokus

50-talet

Etikett50tals-miljöer-cafe-er-resturanger-barer-klubbar-evenemang
Läst 2139 ggr
MickanC
0

Classic Car Week

I Rättvik hålls varje år en marknad, med 50-tals tema. Jag brukar åka ända hemifrån och vara där hela helgen, och bo i husvagn på campingen i två nätter. Det finns massa roligt att göra.

Rättvik är ett mysigt ställe. Speciellt när det är Classic Car Week. Då kommer folk från alla håll med sina snygga bilar. De åker längst en utmarkerad väg och visar upp sig. Classic Car Week har hållits 23 år i rad, och är Sveriges största bilträff. Där finns munkar, klubbor, band som spelar, äkta Rättviks glass, och en simulator/karusell. Den är kul. Vi brukar köpa munk, och åka simulatorn och sedan hämta bilen och åka runt och visa upp våran fina bil. Bilden visar över inte ens en åttondel av bilarna. Det är 300 funktonärer som vill göra ditt besök roligare. Om ni är intresserade att komma så är det Classic Car Week varje år, hela vecka 31. Classic Car Week är nät jag rekomenderar :)

Hälsningar Mikaela, sajtvärd för 50-talet ifokus. Kika in vetja!

Weasley
0

Dit brukar jag åka varje år :)

Trololololololololololo

Gasoline
0

Mycket trevlig träff, en sådan där träff som alla måste besöka minst en gång i sitt liv om de gillar den typen av grejer. 

Har varit där varje år sedan jag var 15 eller 16 år 🙂

Ford -57
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

En LITEN återblick på Rättvik i somras.