Hemmafru eller Kaffe Latte mamma?
Jag läste att det är tydligen jättevanligt i alla samhällsklasser att man vill vara hemmafru nu för tiden.
Alltså jag tycker att det verkar jättemysigt att vara hemmafru. Har också gått och drömt lite om det. Ta hand om barnen och baka goda bullar och middagar. Mannan sköter allt det där som jag är dålig på.
Jag är en typisk mamma utan att jag egentligen har några egna barn. Jag är nanny dock men iallafall. Jag älskar allt det där att pyssla om och göra mysigt.
Jag har verkligen inget emot att om jag hade en man att han fick snickra, mecka med bilen, jobba mer än jag osv.
Men det får inte bli så att det ska vara en roll som måste vara så. Att kvinnan nedvärderas som att hon inte skulle kunna göra det. Eller tvärtom. Det ska ju såklart vara frivilligt. Och gå att ändra på.
Om jag känner att jag vill starta ett eget företag och det sen går jättebra så kanske jag vill jobba heltid t.om
Men jag vill aldrig bli någon Kaffe Latte mamma som stressar runt och ska vara supersocial och hinna med allting på en gång. Jobba, fika, träffa vänner, motionera, laga middagar ha fritidsintressen vara mamma och fru.
Inte heller skulle jag kunna välja karriären och pengar framför att prioretera mycket tid med familjen.
Hur tänker ni om detta med hemmafru?
Med vänliga hälsningar miss Anna Jolene Sue :-)
Jag är hemmafru sen 1984.
Jag skulle bli galen utav att vara hemma, jag behöver det sociala som ett jobb medför. Däremot skulle jag kunna tänka mig att gå ner i tid när/om jag skaffar barn. Jag har ju agerat barnlös hemmafru när jag varit arbetslös/sjukskriven och tyckte att det var både tråkigt och jobbigt att alltid vara hemma. Så nej, jag skulle inte vilja vara hemmafru.
# 2 Min man arbetar till sjöss och är borta i 3 månader i taget och hemma 3 månader i taget. Jag har varit med honom ut på hans resor.
Förutom det så har jag varit aktiv i olika föreningar både partipolitiska och icke partipolitiska.
Vi har inga barn men just nu så har vi 5 katter.😃
Jag har inte heller barn men vill ha. Jag jobbar som barnflicka i en familj sen flera år tillbaka och jag har två katter och två hundar.
Med vänliga hälsningar miss Anna Jolene Sue :-)